چند راز جوان ماندن هندی ها

 

 

● اکسیر جوانی هندی ها در آشپزخانه شما

زنان هندی برای حفظ جوانی شان از ماسک ماست و زعفران استفاده می کنند. آنها معتقدند، ترکیب ماست پرچرب و پودر زعفران به پوست آنها شادابی، جوانی و نشاط هدیه می کند.

آنها هر روز عصر یا یک روز در میان یک کاسه کوچک از ماست را با سرقاشق چای خوری زعفران مخلوط می کنند و آن را به مدت نیم ساعت روی صورت شان ماسک می کنند. درمانگران مکتب طب آیورودا بر این باورند که زعفران خاصیت ضد چروک دارد و استفاده مداوم از آن چهره را جوان و شاداب نگاه می دارد.

● جوانسازی چشم ها با ماست و خیار

علاوه بر پوست صورت که به شادابی و جوانی شما کمک می کند. چشم ها نیز مهم ترین بخش برای نشان دادن میزان زیبایی و نشاط شما هستند. برای این منظور وقتی با کمک ماسک های گیاهی به آب رسانی و غذارسانی پوست تان می پردازید با ماسک ماست و خیار نیز به جوانسازی و نشاط پوست دور چشم و عضلات آن کمک کنید.برای این کار کافی است یک خیار را رنده کنید و آن را با ۲ قاشق ماست مخلوط کرده و روی پیشانی، ابروها و دور چشم بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. در این حالت بهتر است به صورت خوابیده از ماسک استفاده کنید و چشم هایتان را بسته نگاه دارید تا آب ماست و خیار وارد چشمانتان نشود.

● ۱۰ روز آناناس درمانی کنید

وقتی بعد از یک روز کاری به خانه می رسید تمامی خستگی ها و تنش های کاری که در روح و جسمتان باقی مانده را باید از خود دور کنید. دوش می گیرید، چای می نوشید و کمی ریلکس می کنید اما شاید برای از بین بردن خستگی عضلات صورتتان که یکی از مهم ترین عوامل بروز پیری و چروک درصورت است کمتر ایده داشته باشید. پیشنهاد ما این است که هر روز بعد از بازگشتن از محل کار آب یک تا ۳ برش آناناس را بگیرید و در حالی که دراز کشیده اید آب آناناس را ۱۵ دقیقه روی صورتتان ماساژ دهید. این کار علاوه بر تقویت ماهیچه های صورت خستگی را از پوست تان دور می کند. پس از ماساژ آب آناناس در مدت زمان ۱۰ روز خواهید دید که پوست تان چگونه براق، صاف و جوان می شود.

● ماسک خامه برای نرمی

یکی از بهترین روش ها برای داشتن پوستی نرم این است که از ماسک تهیه شده از خامه سفید، روغن و گلاب استفاده کنید. برای تهیه این ماسک که یکی از ساده ترین ماسک های خانگی محسوب می شود کافی است یک قاشق غذاخوری خامه سفید را با یک قاشق چای خوری روغن بادام و یک قاشق چای خوری گلاب ترکیب کرده و آن را خوب مخلوط کنید.

این ماسک را روی صورت و پوست گردن تان بزنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت تان باقی بماند. سپس آن را با آب نیمه ولرم شسته و خشک کنید. استفاده از ترکیب روغن بادام و گلاب علاوه بر ایجاد لطافت و نرمی پوست به پاکسازی منافذ پوستی نیز کمک می کند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت