خرید و فروش و قیمت خودرو دوو ریسر , سیلو

دوو سیلو یکی از خودروهایی است که عمده شهرت در بازار ایران را پس از توقف تولید کسب کرد. این سدان اقتصادی کره‌ای در فاصله سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۴ توسط کرمان موتور به تولید رسید و رقیبی نه چندان قدرتمند برای پژو ۴۰۵ و سمند محسوب می‌شد.

استهلاک پایین و دوام فنی بالا دو مزیت عمده دوو سیلو بودند که موجب شدند تا این خودرو پس از توقف تولید، به شهرت قابل توجهی در بازار دست یابد. دوو سیلو در حقیقت نسخه فیس لیفت شده دوو ریسر است و با اسامی مختلفی در بازارهای مختلف عرضه شد.

دوو سیلو پس از توقف تولید به رقیبی جدی برای پراید و سپس تیبا تبدیل شد. لیفان ۵۲۰ کرمان موتور را نیز می‌توان رقیبی برای دوو سیلو دانست. ایمنی ضعیف بدنه، نداشتن کیسه هوا و سیستم ترمز ضعیف از جمله معایب دوو سیلو هستند.

امروزه دوو سیلو پس از یک دهه مونتاژ و یک دهه شهرت، به خودرویی حاشیه نشین در بازار ایران تبدیل شده است. دسترسی دشوار به قطعات یدکی و فناوری کهنه موجب شده‌اند که مصرف‌کنندگان مانند گذشته تمایل به خرید دوو سیلو نداشته باشند.

امکانات دوو سیلو

کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم کاست پلیر به همراه چهار بلندگو
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی – ترمز عقب کاسه‌ای
دیگر امکانات
چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ جلو هالوژن – سیستم تهویه دستی – تنظیم دستی صندلی‌ها

دوو در سال ۱۹۹۳ تولید سری ریسر را شروع کرد و در سال ۱۹۹۵ متوقف شد. مدل های هم خانواده racer از سال « ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۴ » کار خود را شروع کردند. موتور مدل های قدیمی آن ۱٫۵ لیتری بود و مدل های بعد هم ۱٫۵ لیتری. وزن کم این خودرو از شاخصه های آن به حساب می آمد. مدل ریسر ۲ در و ۴ در بود و با مشخصات فنی یکسان. شیشه های جلو و عقب دستی. سیستم تهویه بخاری و کولر. ترمز های عقب کاسه ای و جلو دیسکی.

سیستم صوت با ۴ بلندگو و با قابلیت پخش CD و رادیو است. طراحی این مدل خودرو در آن زمان کارایی داشت ولی امروزه این خودرو ها از رده خارج محسوب میشوند. تعداد زیادی از این مدل دوو در ایران موجود هست که هنوز خرید و فروش میشود..

در مدل فول این خودرو امكاناتي نظير : شيشه بالا بر هاي عقب – تنظيم نور پشت آمپر – باندهاي عقب وجود دارد.

 

مشخصات فنی

مشخصات / مدل  دوو ریسر دنده ای دوو ریسر اتوماتیک
موتور۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر خطی
حداکثر قدرت۷۵ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۲۳ نیوتن متر در ۳۲۰۰ دور در دقیقه  ۱۲۳ نیوتن متر در ۳۲۰۰ دور در دقیقه
حجم موتور۱۴۹۸ سی سی ۱۴۹۸ سی سی
تعداد سوپاپ۸ ۸
جعبه دنده۵ سرعته دستی  ۴ سرعته اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۶۲۱۲٫۵ ثانیه ۱۵٫۹ ثانیه
حداکثر سرعت۱۶۳ کیلومتر بر ساعت ۱۵۶ کیلومتر بر ساعت
وزن خالص۹۶۹ کیلو گرم
فاصله بین دو محور۲۵۲۰ میلیمتر ۲۵۲۰ میلیمتر
ابعاد و نوع چرخ ها جلو و عقب۱۷۵/۷۰R13 ۱۷۵/۷۰R13

 

موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۴۹۸ سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
دوو سیلو یا دوو نکسیا (به کره‌ای: 대우 르망) خودرویی سواری از شرکت خودروسازی کره‌ای دوو و فیس لیفت دوو ریسر بود که از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۶ تولید می‌شد. این خودرو در مقاطعی در کشورهای مختلفی مثل کره جنوبی، ویتنام، ایران، مصر، رومانی، ازبکستان و بریتانیا تولید شد. تولید این خودرو در سال ۱۹۹۷ در خود کره جنوبی متوقف شد؛ اما تولید آن در مصر تا ۲۰۰۸، در رومانی تا ۲۰۰۷ و در ازبکستان تا ۲۰۱۶ ادامه داشت. در نهایت نسخه‌ای از شورلت آویو در ازبکستان جایگزین این خودرو شد. نام دیگر این خودرو نکسیا بود. در ایران از ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۳ توسط کرمان موتور این خودرو تولید می شد و سپس به دلیل تحریم های امریکا علیه ایران تولید این خودرو متوقف شد امروزه نمونه اندکی سالم می توان در بازار یافت زیرا چند سالی از تولید این خودرو می گذرد
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D9%88%D9%88_%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%88

خرید و فروش دوو اسپرو دوو سیلو دوو ریسر دوو ماتیز در سایت خرید و فروش ماشین بوق

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

خرید vpn با ip ثابت

خرید فیلترشکن موبایل

خرید vpn با ip ثابت